Ce-a de a doua sesiune a fost dedicată înțelegerii corelației dintre media și conceptul de gen la nivel național în Republica Moldova. Formatorul principal fiind Petru MACOVEI, directorul executiv al Asociației Presei Independente.
Petru Macovei a adus în atenția participanților pricipalele prevederi referitoare la aspectul legat de gen si discriminare evidențiate în cadrul național legal și anume Legea cu privire la publicitate, Codul Audiovizualului, Codul de conduită a jurnalistului.
A încurajat reprezentanții mass-mediei să vină cu o abordare creativă, inovativă, prin planificare, perseverență și creativitate, în produsele lor mediatice în special cele ce țin de femei și securitate.
În vederea consolidării cunoștințelor, jurnaliștii au fost implicați intr-un exercițiu de analiza a conținutului media prin observarea imaginii distorsionate de gen:
- Căt de des sunt reptezentate femeile și bărbații în texte?
- Care sunt rolurile care li se atribuie? Sunt ele diferite?
- Cum sunt prezentate cel mai des femeile?